تیر ۸ام, ۱۳۹۵

بخور و نخورهای افطار تا سحر

کارشناس تغذیه مصرف آب کافی، لیموی تازه، میوه و سبزی را به عنوان میان وعده از افطار تا سحر توصیه کرد.

به گزارش نبض شهر، زهرا سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: در فاصله افطار تا سحر از پرخوری باید پرهیز شود.همچنین مصرف تنقلات زیاد بهتر است کم شود چون هنگام سحر معده احساس سیری می کند.

وی افزود: در زمان بین افطار تا سحر، آب کافی خورده شود که شش تا هشت لیوان آب مناسب است و می توان با خوردن لیموی تازه از تشنگی روزانه جلوگیری کرد.

این کارشناس تغذیه گفت: وعده های غذایی با فاصله ۲ ساعت بعد از افطار خورده شود و اکنون این فاصله کم است حداقل با فاصله یک ساعت خورده شود.

سبحانی ادامه داد: افطار با چای کمرنگ و نه خیلی داغ و با خرما شروع شود و کم کم نان و پنیر و گردو و سبزی میل شود.

وی گفت: میوه و سبزیجات مانند سالاد به عنوان میان وعده سحری تا افطار مناسب است که میوه هایی مثل سیب، هلو و هندوانه توصیه شده است و در مقابل از خوردن زولبیا، بامیه و حلیم و آش با روغن زیاد خودداری شود

برای رفع یبوست نیز در ایام روزه داری بهتر است از افطار تا سحر انجیر، آلو و انگور بیشتر مصرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها,


ایمیل سایت:  info@nabzeshahr.ir                         شماره سامانه پیامک سایت:    به زودی


لینک کوتاه:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *