دی ۱۸ام, ۱۳۹۶

کنترل وزن با ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد به منظورکاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیر واگیر باید وزن خود را کنترل کنند که این امر با ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته محقق می شود.

دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با خبرنگار نبض شهر گفت: یکی از بهترین روش های کاهش چربی بدن از طریق ورزشهای هوازی منظم مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله ها و شنا می باشد افراد دچار اضافه وزن و چاق جهت جلوگیری از چاقی بیشتر یا به منظور کاهش وزنی ملایم و سبک، بایستی حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشند.

دکتر اباصلتی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش وزن معنی دار به ۲۵۰ تا ۵۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی نیاز  است که باید به صورت تدریجی مقدار فعالیت بدنی را همزمان با بهبود تحمل فرد و قوای جسمانی اش افزایش داد، برای سهولت بیشتر می توان میزان فعالیت را در چندین مرحله طی روز انجام داد به طوریکه فرد تنها ۵ الی ۶ دقیقه در هر مرحله ورزش کند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت بدنی روزانه خود را افزایش دهید، گفت: گرچه ورزش منظم هوازی موثرترین راه سوختن کالری و کاهش وزن اضافی است اما هر نوع حرکت بیشتر نیز کمک به سوختن کالری خواهد کرد هر نوع تغییر ساده در طول روز می تواند به رسیدن به هدف تان شما را یاری کند به طور مثال ماشین خود را دور از مرکز خرید مورد نظرتان پارک نمایید، باغبانی کنید، به صورت دوره ای از جای خود بلند شده و دوری در اطراف منزل بزنید و یک قدم شمار به همراه داشته باشید تا بتوانید میزان قدم های خود را در طی روز حساب کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها, , ,


ایمیل سایت:  info@nabzeshahr.ir                         شماره سامانه پیامک سایت:    به زودی


لینک کوتاه:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *